Att ha en digital närvaro är det första steget för att sprida ditt företags tjänster online – du måste se till att din investering är optimerad för att din hemsida ska få det sökresultat du förtjänar. Våra SEM och SEO tjänster hjälper dig att få resultat, oavsett vilken typ av tjänster du erbjuder.
SEM (Search Engine Marketing) är jätteviktigt! Sökordsannonsering på Google Ads och Microsoft Ads gör att er hemsida visas och hittas när personer söker på relevanta söktermer – dessutom betalar du bara när någon faktiskt klickar på annonserna. Den största fördelen med SEM är att det är fullt mätbart, vilket gör det till en extra värdefull och intressant marknadsföringskanal.
Vi på DK har lång erfarenhet och expertis inom SEM och vi ert företag att ta nästa steget i er annonsering tillsammans!
Vi erbjuder tjänster inom Google Ads och Microsoft Ads. Nedan beskrivs mer i detalj de olika produkterna vi erbjuder inom respektive del. Givetvis ger vi er våra tips & rekommendationer kring vilka av dessa produkter vi anser skulle passa bäst för just erat företag.
Intresserad av våra tjänster eller har du några frågor?
Att annonsera på Bing är ett naturligt steg om du dina Google Ads är framgångsrika. Ofta är konkurrensen och klickpriserna lägre i denna kanal vilket gör att det i många fall fungerar som ett utmärkt komplement till Google Ads.
Våra konsulter hjälper er att sätta upp en grundlig kontostruktur som vi sedan hanterar och optimerar löpande. Precis som i fallet för Google Ads rapporterar vi även varje månad på resultatet och kommer med tips och rekommendationer.
Visste du att YouTube är världens näst största sökmotor efter Google? När du annonserar via YouTube får du ta del av räckvidd samtidigt som du kan rikta in dig mot mindre och mer skräddarsydda målgrupper. Jämfört med traditionell TV är det en kostnadseffektiv annonsering som både bygger upp ert varumärke, öka er försäljning eller och generera fler antal leads.
Vi hjälper dig att sätta upp en grundlig kontostruktur för YouTube där vi tar hänsyn till målgrupper, budinställningar och olika former av inriktningar.
I dialog med er, olika verktyg och historisk data börjar vi med att ta fram en sökordsanalys. Här analyserar vi och tar fram vilka sökord vi anser vara relevanta och lönsamma för er att synas på. I detta skede samlar vi även information från er för att bättre lära känna er affärsverksamhet.
Med hjälp av sökordsanalysen tar vi fram en kampanjstruktur som består av sökord, kampanjer, annonsgrupper och annonstillägg. Vi sätter även en inledande budstrategi för respektive kampanj och justerar kampanjinställningar baserat på just era specifika behov samt våra rekommendationer.
Vi tar fram och utformar relevanta annonser som ger bra förutsättningar att attrahera relevanta besökare till er sajt. Självklart låter vi er godkänna annonsens budskap och tonalitet innan kontot aktiveras.
Våra erfarna konsulter optimerar ert konto på löpande basis. Bland annat utför och hanterar vi följande:
Varje månad får ni en skräddarsydd rapport där vi redovisar resultatet av vårt arbete utifrån gemensamt utvalda KPI:er. I rapporteringen beskriver vi även vad vi kommer göra i kontot framöver samt ger även rekommendationer och förslag på hur vi ytterligare kan förbättra utfallet av annonseringen.